Adatvédelmi irányelvek

Jelen Adatkezelési Tájékoztató

A Cg.13-06-032727 cégjegyzékszámú Adószám: 20252601-2-13 VENTUS Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság (2700 Cegléd, Köztársaság út 14. B. ép. 2. em. 7.) cég, rövidített neve: VENTUS Bt. (továbbiakban Vállalkozás kerül említésre) a természetes személyek, a beszállító cégek és szerződéses partnerek hozzájárulási nyilatkozataiban engedélyezett személyes adatokkal kapcsolatban tájékoztatja az érintettet, a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) alapján.

Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi oldal adatkezelését szabályozza:

www.nyugdijzona.hu

A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.

Tartalomjegyzék

Az adatkezelő és elérhetőségei 2

Fogalom meghatározások. 2

A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek. 3

Az adatkezelés jogalapja. 4

A Vállalkozás egyes szolgáltatásai során megvalósuló adatkezelésekről az alábbi tájékoztatást adjuk. 4

  1. Megváltozott munkaképességű személyek ellátásainak adatkezelése. 4
  2. Nyugdíjbiztosítási ellátások adatkezelése. 5
  3. Egyéb egészségkárosodáson alapuló ellátással kapcsolatos adatkezelés. 6
  4. Nyugdíjkorhatár betöltését megelőzően igényelhető nyugdíjszerű ellátások. 8

SZÁMLÁZÁS. 9

ÜZLETI KAPCSOLATTARTÁS. 9

KAPCSOLAT FELVÉTEL HONLAPRÓL. 10

KÖZÖSSÉGI PORTÁLOK (Google Analitics, Facebook) 10

COOKIEK (sütik) KEZELÉSE.. 11

EGYÉB ADATKEZELÉSEK.. 13

AZ ADATOK TOVÁBBÍTÁSA, ADATFELDOLGOZÓK IGÉNYBEVÉTELE.. 13

A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK MÓDJA, AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA.. 14

ADATVÉDELMI INCIDENS. 15

AZ ÉRINTETTEK JOGAI. 16

ZÁRSZÓ.. 16

Az adatkezelő és elérhetőségei

Vállalkozás megnevezése:

VENTUS Bt.

Székhely:

2700 Cegléd, Köztársaság út 14. B. ép. 2. em. 7.

Üzlet:

Nyugdíjzóna Szakértői Iroda

2700 Cegléd, Kossuth Ferenc utca 24. I. l csh. 4/15.

Cégjegyzékszám:

13-06-032727

Adószáma:

20252601-2-13

   

weboldal

www.nyugdijzona.hu  

Telefonszám:

+36 30 294-0686

E-mail:

info@nyugdijzona.hu 

   

Belső adatvédelmi felelős:

Deli Tibor

Fogalom meghatározások

  1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ, azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható,
  2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés,
  3. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza, ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja,
  4. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel,
  5. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek, az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak,
  6. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez,
  7. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek

A személyes adatok:

  1. kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”), gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon, a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”),
  2. az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”),
  3. pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük, minden észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”), tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé, a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”),
  4. kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
  5. Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).

Az adatkezelés jogalapja

A jelen Adatvédelmi Szabályzat kizárólag természetes személyek adatainak kezelésére terjed ki, tekintettel arra, hogy személyes adatok kizárólag természetes személyek vonatkozásában értelmezhetőek.

A Vállalkozás egyes szolgáltatásai során megvalósuló adatkezelésekről az alábbi tájékoztatást adjuk

1.      Megváltozott munkaképességű személyek ellátásainak adatkezelése

A megváltozott munkaképességű személyek ellátásai a rehabilitációs hatóság komplex minősítése keretében megállapított rehabilitációs javaslattól függően lehet:

  • rehabilitációs ellátás, illetve
  • rokkantsági ellátás

Bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetőség nyílik kivételes rokkantási ellátás igénylésére olyan személyeknek, akik nem rendelkeznek a jogszabályban meghatározott biztosítási idővel.

Az adatkezelés jogalapja a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011.évi CXCI. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 327/2011. (XII.29.) Kormányrendelet, illetve a 7/2012. (II.14.) NEFMI rendelet a komplex minősítésre vonatkozó részletes szabályokról

  1. Az érintettek köre: minden természetes személy, aki az Adatkezelővel – személyes adatok megadása mellett – megbízási szerződést köt az Adatkezelővel.
  2. A kezelt adatok köre: azonosító, kérelmező adatok: a kérelmező neve, (családi és utónevei), születési neve, (esetleges korábbi neve) TAJ szám, születési hely és idő, anyja neve, állampolgársága, igény elbíráláshoz szükséges adatok lakóhelye, tartózkodási helye/levelezési címe, telefonszáma és/vagy e-mail cím, magánnyugdíj-pénztár tagság, gondnok, gondnok neve, címe és elérhetőségei, ellátás megállapításának ideje, folyósítást milyen címre kéri, bankszámla esetén, pénzforgalmi szolgáltató neve, címe, számlaszáma, IBAN és SWIFT kódja nemzetközi számlaszám esetén, részesült-e korábban rokkantsági nyugdíjban: ha igen akkor annak folyósítási törzsszám, folyósítás időtartama, megállapodást kötött-e illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatósággal, részesül-e rendszeres pénzellátásban, keresőtevékenységgel járó jogviszonya fennáll-e: mikor szűnt meg, az iskolai tanulmánya megszűnésének időpontja, üzemi baleset/foglalkozási megbetegedés következménye az egészségkárosodásnak: a baleset okozójának neve, címe, biztosítási jogviszony 15 éven belül: foglalkoztató neve, címe, időtartama, munkakör, igazolás módja. Szakértői minnősítési nyilatkozathoz: személyes adatok családi állapotra vonatkozó adattal, ellátásokkal és jövedelemmel kapcsolatos kérdések, egészségi állapottal kapcsolatos adatok, mindennapi életvitellel kapcsolatos kérdések, munkavégzéssel kapcsolatos adatok, az egészségi állapothoz köthető orvosi dokumentációból megismerhető adatok.
  3. Az adatkezelés célja az adott ügytípusokhoz rendszeresített kérelem adatlap pontos kitöltése, igényérvényesítési stratégia kidolgozása, ellátáskalkuláció elvégzése, tanácsadás, kérelem benyújtása, kapcsolattartás.
  4. Adatkezelés időtartama: azon jogviszonyból eredő jogok és kötelezettségek érvényesíthetőségének elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán az Adatkezelő a személyes adatokat kezeli, olyan személyes adatok vonatkozásában, amelyek bizonylatokra kerülnek, és a bizonylat a könyvviteli elszámolást támasztja alá, az adatkezelés időtartama alapján legalább 8 év.
  5. Az adatkezelés módja: papíralapon, vagy elektronikus formában történik.
  6. Adatok forrása: közvetlenül az érintettől.
  7. A személyes adatok címzettjei: a Vállalkozás vezetője, a lakóhely szerinti illetékes Kormányhivatal rehabilitációs igazgatási szerve
  8. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás: nem történik.
  9. Az Érintett jogosult a tájékoztatáshoz, hozzáféréshez, helyesbítéshez, törléshez (GDPR-ban rögzített esetben) korlátozáshoz, adathordozhatósághoz, tiltakozáshoz GDPR 21. cikk (1) – (2) bekezdés való jog.

2.      Nyugdíjbiztosítási ellátások adatkezelése

Saját jogú nyugellátásokhoz tartozik:

  • az öregségi résznyugdíj,
  • az öregségi teljes nyugdíj,
  • a nők kedvezményes öregségi teljes nyugdíja (a „Nők40” jogosultság)

 

Hozzátartozói nyugellátások:

  • árvaellátás,
  • özvegyi nyugdíj,
  • szülői nyugdíj

 

Méltányosságból adható ellátások, emelések:

  • kivételes nyugellátás
  • kivételes nyugellátás-emelés
  • egyszeri segély
  1. Az adatkezelés jogalapja törvényi előírás:
  • a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tny.) 96. § (7) bekezdés).
  • társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. (Tny.) törvény, valamint a végrehajtására kiadott 168/1997. (X. 6.) Kormányrendelet.
  1. Az érintettek köre: minden természetes személy, aki az Adatkezelővel – személyes adatok megadása mellett – megállapodást köt az Adatkezelővel.
  1. A kezelt adatok köre: azonosító, igénylő adatok: igénylő neve, (családi és utónevei), estleges korábbi neve(i), TAJ szám, születéskori nevei, születési hely és idő, anyja neve, lakóhelye, tartózkodási helye/levelezési címe, telefonszáma és/vagy e-mail cím, magánnyugdíjpénztár tagság, magánnyugdíjpénztár neve és címe, aláírás, gondnok, gondnok neve és címe. Elbíráláshoz szükséges adatok: ellátás megállapításának ideje, köztartozás/letiltás és okirata, folyósítást milyen címre kéri, bankszámla esetén, pénzforgalmi szolgáltató neve, címe, számlaszáma, IBAN és SWIFT kódja nemzetközi számlaszám esetén. Az elbíráláshoz nélkülözhetetlen szolgálati idő vizsgálatához szükséges adatok: foglalkoztató neve, címe, tevékenység időtartama, munkakör, igazolás módja, önálló tevékenységgel kapcsolatos adatok, nők esetében: gyermek neve, születési idő, igénylőhöz való viszonya, gyermek után GYES/GYED-ben részesült-e dátumhatárok, nevelési támogatás és a dátumhatárok, gyermek fogyatékosnak minősül-e, ápolási díjban részesült-e és a dátumhatárok, részesül-e álláskeresési támogatásban, családtámogatási, megváltozott munkaképességűeknek járó vagy szociális ellátásban, a megállapító szerv neve, táppénzben részesül-e és a folyósításának időpontja, a biztosítási jogviszonya mikor szűnt meg, bizonyos ellátások igénylése során az egészségi állapothoz köthető orvosi dokumentációból megismerhető adatok.
  2. Az adatkezelés célja az adott ügytípusokhoz rendszeresített kérelem adatlap pontos kitöltése, igényérvényesítési stratégia kidolgozása, nyugdíjkalkuláció elvégzése, tanácsadás, a kérelem benyújtása, kapcsolattartás.
  1. Adatkezelés időtartama: azon jogviszonyból eredő jogok és kötelezettségek érvényesíthetőségének elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán az Adatkezelő a személyes adatokat kezeli, olyan személyes adatok vonatkozásában, amelyek bizonylatokra kerülnek, és a bizonylat a könyvviteli elszámolást támasztja alá, az adatkezelés időtartama alapján legalább 8 év.
  1. Az adatkezelés módja: papíralapon, vagy elektronikus formában történik.
  2. Adatok forrása: közvetlenül az érintettől.
  3. A személyes adatok címzettjei: a Vállalkozás vezetője, a lakóhely/tartózkodási hely szerinti illetékes Kormányhivatal nyugdíjbiztosítási igazgatási szerve
  4. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás: nem történik.
  5. Az Érintett jogosult a tájékoztatáshoz, hozzáféréshez, helyesbítéshez, törléshez (GDPR-ban rögzített esetben) korlátozáshoz, adathordozhatósághoz, tiltakozáshoz GDPR 21. cikk (1) – (2) bekezdés való jog.

3.      Egyéb egészségkárosodáson alapuló ellátással kapcsolatos adatkezelés

  1. Speciális, súlyos egészségkárosodáshoz kötött ellátások:
  • rokkantsági járadék
  • fogyatékossági támogatás
  1. Az adatkezelés jogalapjára vonatkozó jogszabályok:
  • a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 223/1998. (XII.30.) Kormányrendelet
  • a súlyos fogyatékosság minősítésének és felülvizsgálatának, valamint a fogyatékossági támogatás folyósításának szabályairól szóló 141/2000. (VIII. 9.) Kormányrendelet
  • a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény
  • 83/1987. (XII.27.) MT rendelet a rokkantsági járadékról
  1. Az érintettek köre: minden természetes személy, aki az Adatkezelővel – személyes adatok megadása mellett – megállapodást köt az Adatkezelővel.
  2. A kezelt adatok köre: azonosító, igénylő adatok: igénylő neve, (családi és utónevei), TAJ szám, korábbi nevei, születéskori nevei, születési hely és idő, anyja neve, lakóhelye, tartózkodási helye/levelezési címe, telefonszáma és/vagy e-mail cím, magánpénztár tagság, magánnyugdíj-pénztár neve és címe, aláírás, gondnok, gondnok neve és címe. Elbíráláshoz szükséges adatok: ellátás megállapításának ideje, köztartozás/letiltás és okirata, folyósítást milyen címre kéri, bankszámla esetén, pénzforgalmi szolgáltató neve, címe, számlaszáma, IBAN és SWIFT kódja nemzetközi számlaszám esetén. Az elbíráláshoz nélkülözhetetlen szolgálati idő vizsgálatához szükséges adatok: foglalkoztató neve, címe, tevékenység időtartama, munkakör, igazolás módja, önálló tevékenységgel kapcsolatos adatok, nők esetében: gyermek neve, születési idő, igénylőhöz való viszonya, gyermek után GYES/GYED-ben részesült-e dátumhatárok, nevelési támogatás és a dátumhatárok, gyermek fogyatékosnak minősül-e, ápolási díjban részesült-e és a dátumhatárok, részesül-e álláskeresési támogatásban, családtámogatási, megváltozott munkaképességűeknek járó vagy szociális ellátásban, a megállapító szerv neve, táppénzben részesül-e és a folyósításának időpontja, a biztosítási jogviszonya mikor szűnt meg, bizonyos ellátások igénylése során az egészségi állapothoz köthető orvosi dokumentációból megismerhető adatok.
  3. Az adatkezelés célja a megfelelő kérelem elkészítése, kitöltése, az igénylés benyújtása az illetékes Kormányhivatal felé, stratégia kidolgozása, tanácsadás, kapcsolattartás.
  4. Adatkezelés időtartama: azon jogviszonyból eredő jogok és kötelezettségek érvényesíthetőségének elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán az Adatkezelő a személyes adatokat kezeli, olyan személyes adatok vonatkozásában, amelyek bizonylatokra kerülnek, és a bizonylat a könyvviteli elszámolást támasztja alá, az adatkezelés időtartama alapján legalább 8 év.
  5. Az adatkezelés módja: papíralapon, vagy elektronikus formában történik.
  6. Adatok forrása: közvetlenül az érintettől.
  7. A személyes adatok címzettjei: a Vállalkozás vezetője, a lakóhely szerinti illetékes Kormányhivatal családtámogatási osztálya a fogyatékossági támogatás vonatkozásában, illetve a rokkantsági járadék vonatkozásában a nyugdíjbiztosítási szakigazgatási szerv.
  8. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás: nem történik.
  9. Az Érintett jogosult a tájékoztatáshoz, hozzáféréshez, helyesbítéshez, törléshez (GDPR-ban rögzített esetben) korlátozáshoz, adathordozhatósághoz, tiltakozáshoz GDPR 21. cikk (1) – (2) bekezdés való jog.

4.         Nyugdíjkorhatár betöltését megelőzően igényelhető nyugdíjszerű ellátások

  • Korhatár előtti ellátás
  • Szolgálati járandóság
  1. Az adatkezelés jogalapja jogszabályi előírás:
  • a korhatár előtti öregségi nyugdíjak megszűntetéséről, a korhatár előtti ellátásról és a szolgálati járandóságról szóló 2011. évi CLXVII. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 333/2011. (XII.29.) Kormányrendelet
  1. Az érintettek köre: minden természetes személy, aki az Adatkezelővel – személyes adatok megadása mellett – megállapodást köt az Adatkezelővel.
  1. A kezelt adatok köre: azonosító, igénylő adatok: igénylő neve, (családi és utónevei), estleges korábbi neve(i), TAJ szám, születéskori nevei, születési hely és idő, anyja neve, lakóhelye, tartózkodási helye/levelezési címe, telefonszáma és/vagy e-mail cím, magánnyugdíjpénztár tagság, magánnyugdíjpénztár neve és címe, aláírás, gondnok, gondnok neve és címe. Elbíráláshoz szükséges adatok: ellátás megállapításának ideje, köztartozás/letiltás és okirata, folyósítást milyen címre kéri, bankszámla esetén, pénzforgalmi szolgáltató neve, címe, számlaszáma, IBAN és SWIFT kódja nemzetközi számlaszám esetén. Az elbíráláshoz nélkülözhetetlen szolgálati idő vizsgálatához szükséges adatok: foglalkoztató neve, címe, tevékenység időtartama, munkakör, igazolás módja, önálló tevékenységgel kapcsolatos adatok, nők esetében: gyermek neve, születési idő, igénylőhöz való viszonya, gyermek után GYES/GYED-ben részesült-e dátumhatárok, nevelési támogatás és a dátumhatárok, gyermek fogyatékosnak minősül-e, ápolási díjban részesült-e és a dátumhatárok, részesül-e álláskeresési támogatásban, családtámogatási, megváltozott munkaképességűeknek járó vagy szociális ellátásban, a megállapító szerv neve, táppénzben részesül-e és a folyósításának időpontja, a biztosítási jogviszonya mikor szűnt meg.
  2. Az adatkezelés célja az adott ügytípusokhoz rendszeresített kérelem adatlap pontos kitöltése, igényérvényesítési stratégia kidolgozása, ellátáskalkuláció elvégzése, tanácsadás, kapcsolattartás.
  1. Adatkezelés időtartama: azon jogviszonyból eredő jogok és kötelezettségek érvényesíthetőségének elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán az Adatkezelő a személyes adatokat kezeli, olyan személyes adatok vonatkozásában, amelyek bizonylatokra kerülnek, és a bizonylat a könyvviteli elszámolást támasztja alá, az adatkezelés időtartama alapján legalább 8 év.
  1. Az adatkezelés módja: papíralapon, vagy elektronikus formában történik.
  2. Adatok forrása: közvetlenül az érintettől.
  3. A személyes adatok címzettjei: a Vállalkozás vezetője, a lakóhely/tartózkodási hely szerinti illetékes Kormányhivatal nyugdíjbiztosítási igazgatási szerve
  4. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás: nem történik.
  5. Az Érintett jogosult a tájékoztatáshoz, hozzáféréshez, helyesbítéshez, törléshez (GDPR-ban rögzített esetben) korlátozáshoz, adathordozhatósághoz, tiltakozáshoz GDPR 21. cikk (1) – (2) bekezdés való jog.

SZÁMLÁZÁS

Az adatkezelés célja: A Vállalkozás által nyújtott szolgáltatások érintett által történő igénybevétele, a szolgáltatások ellenértékének meghatározása és számlázása.

Az adatkezelés jogalapja: a számvitelről szóló 2000.évi C. törvény 69.§. (1) és (2) bekezdésének rendelkezései szerinti jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6.cikk (1) bek. c) pontja).

A kezelt személyes adatok köre: vezetéknév, keresztnév, cégnév, a számla kiállításához megadott számlázási cím, adószám.

Az adatkezelés időtartama: a személyes adatok érintett által történő megadásának időpontjától az adott üzleti évről készített beszámoló, üzleti jelentés, illetve könyvviteli elszámolás elkészítésétől számított 8 év.

Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Vállalkozás az Érintett nevére/cégére nem tud számlát kiállítani

ÜZLETI KAPCSOLATTARTÁS

A legtöbb céghez hasonlóan társaságunk is üzleti célú kapcsolatot tart fenn más szervezetek egyes alkalmazottjaival, akik nevét, üzleti pozícióját és elérhetőségi adatait eltároljuk.

Az adatkezelés célja: kommunikáció a partnereinkkel az együttműködés céljából.

Az adatkezelés jogalapja: A szerződés teljesítéséhez vagy a cégek közötti kapcsolattartáshoz fűződő jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont).

Az adatkezelő jogos érdeke: üzletmenet folytonosság.

A kezelt személyes adatok köre: kapcsolattartó személy neve, üzleti pozíciója, telefonszáma, e-mail címe.

Ezen üzleti kapcsolataink elérhetőségi adatait kizárólag a partnercégekkel történő üzleti együttműködés kialakításának és fenntartásának megkönnyítése céljából tároljuk.  

Adatkezelés visszavonása: a hozzájárulást info@nyugdijzona.hu e-mail címre küldött üzenettel bármikor vissza lehet vonni.

Az adatkezelés időtartama: az üzleti kapcsolataink elérhetőségi adatait legalább évente ellenőrizzük, és eltávolítjuk a rendszerből azokat, amelyek már nem időszerűek. A partner kérése esetén adatait módosítjuk vagy eltávolítjuk rendszerünkből.

KAPCSOLAT FELVÉTEL HONLAPRÓL

Az adatkezelés célja: előzetes tájékoztatás a Vállalkozás szolgáltatásairól és az árakról, valamint online kapcsolat felvételi lehetőség biztosítása.

Az adatkezelés jogalapja: a kapcsolatot kezdeményező személy előzetes hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont)

A kezelt személyes adatok köre: név, e-mail cím, üzenet.

A kezelt adatok továbbítása: nem történik.

Az adatkezelés időtartama: üzleti kapcsolat lezárásáig, felülvizsgálata évente történik.

Adatkezelés visszavonása: a hozzájárulást info@nyugdijzona.hu e-mail címre küldött üzenettel bármikor vissza lehet vonni.

KÖZÖSSÉGI PORTÁLOK (Google Analitics, Facebook)

A Vállalkozás elérhető a Facebook közösségi portál fénykép és videómegosztó felületen.

Az adatkezelés célja: új információk, hírek, aktualitások a vállalkozásról, az igénybe vehető szolgáltatásról, kapcsolattartás.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás leiratkozással bármikor visszavonható. A visszavonás nem érinti az azt megelőző jogszerű adatkezelést. A visszavonás esetén nem kap értesítést hírfolyamunkról, az Ön hírfolyamán nem jelennek meg híreink, a hírfolyamhoz azonban így is hozzáfér, mivel oldalunk nyilvános.

A kezelt személyes adatok köre: A Vállalkozás a „követők” profiljához hozzáfér, de azt nem rögzíti, és nem kezeli saját belső rendszerében.

Az adatkezelés időtartama: az adatkezelés az Ön leiratkozásáig tart.

A Vállalkozás Facebook oldalán képeket/véleményeket is közzétesz a vállalkozás igénybe vehető szolgáltatásairól stb. Amennyiben nem tömegfelvételről van szó, a Vállalkozás mindig kikéri az érintett írásbeli hozzájárulását a képek közzététele előtt.

A Facebook tőlünk független adatkezelő. Az oldal adatkezeléséről tájékoztatást a Facebook honlapján (https://www.facebook.com/privacy/explanation) található adatvédelmi irányelvekből és szabályzatból kaphat.

A Szolgáltató a weboldalon a látogatókat, a látogatók számát, jellemzőit a GoogleAnalytics webanalitikai szolgáltatással méri. A GoogleAnalytics működése során számos jellemzőjét naplózza a látogatóknak, mint például: honnan érkezett, milyen böngészőt, vagy milyen operációs rendszert használ, mely oldalakat nézi meg a weboldalon. A GoogleAnalytics által tárolt adatok nem alkalmasak arra, hogy a látogatót név szerint azonosítsák, azonban egy későbbi látogatása során képes felismerni, hogy az adott számítógépéről, az adott felhasználó által használt böngészővel valaki már járt a weboldalon korábban.

A méréshez a rendszer kisméretű adatfájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) helyez el böngészőjében. A mérés célja a felhasználói szokások megismerése, ezáltal az oldal bővítése, fejlesztése az így kinyert információk alapján. Célja még az oldalra érkező látogatók keresési szokásainak felmérése, az alkalmazott kereső kifejezések feltérképezése. A cookie-kat a webserver hozza létre a böngésző segítségével a látogató eszközén (ami lehet PC, laptop, okostelefon, egyebek), ahol azok egy elkülönített könyvtárban kerülnek tárolásra. Amennyiben nem szeretné, hogy a GoogleAnalytics a fenti adatokat az ismertetett módon és céllal mérje, telepítse böngészőjébe az ezt blokkoló kiegészítőt:

https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

A Google Analytics szolgáltatás üzemeltetője a Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 USA)

A Google adatvédelmi tájékoztatója itt olvasható:

https://policies.google.com/

A felhasználó gépén tárolt Google információkat az alábbi oldalon lehet kezelni: https://www.google.com/settings/ads/preferences/

Google Analytics „Az adatok védelme” tájékoztatója itt olvasható:

https://support.google.com/analytics/answer/6004245

COOKIEK (sütik) KEZELÉSE

A Vállalkozás honlapján tett látogatások során egy vagy több cookie – apró információcsomag, amelyet a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerver felé irányított kérés alkalmával – kerül küldésre a honlapot meglátogató személy számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz, amennyiben ehhez a honlapot meglátogató személy világos és egyértelmű tájékoztatást követően kifejezett (aktív) hozzájárulását adta a honlap további böngészésére irányuló magatartásával.

Állandó vagy ideiglenes sütik

Weboldal „ideiglenes sütiket” (session/munkamenet sütik) és „állandó sütiket” is használ. Az ideiglenes sütik addig maradnak a számítógépeden, amíg el nem hagyod a weboldalt. Az állandó sütik hosszabb ideig (a böngésző beállításától függően), vagy egészen addig maradnak az eszközön, ameddig azokat manuálisan nem törlik.

 

Munkamenet (session) sütik

Ideiglenes süti, csak az aktuális látogatás ideje alatt, a munkamenet végével, valamint a böngésző bezárásával automatikusan törlődnek a számítógépről. Ezek nélkülözhetetlenek a weboldalon történő navigáláshoz és a weboldal üzemszerű működéséhez. A munkamenet sütik semmilyen esetben sem gyűjtenek olyan információkat, amellyel azonosítani lehetne a felhasználót.

 

Teljesítményt biztosító sütik (analitika)

A Google Analytics sütik segítségével információt gyűjtünk látogatóink viselkedéséről és jellemzőiről. Ez segít számunkra, hogy a későbbiekben még átláthatóbbá, könnyebben használhatóvá tegyük a weboldalt. E sütik nem képesek személy szerint beazonosítani az oldalra látogatót, például nem rögzít a nevet és email címet, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. Az IP címet is csak részben rögzítik.

 

Célzó vagy reklám sütik

Azzal kapcsolatban gyűjtenek információkat, hogy milyen témák, tartalmak érdeklik a honlapra érkező látogatót. E sütik segítségével mérhető a kampányok hatékonysága is és segítenek, hogy a későbbiekben releváns hirdetések jelenjenek meg. A célzó és reklám sütik nem tudják beazonosítani, nem gyűjtenek a beazonosításhoz szükséges személyes információkat.

 

Használatot elősegítő, ún. funkcionális sütik

Segítségükkel megjegyezhetjük honlapunkkal kapcsolatos döntéseit (pl.: űrlapokon megadott adatokat stb.). Ezek a sütik kizárólag a meglátogatott weboldalon követik nyomon a tevékenységedet, más honlapokon nem. Ezen sütik tárolhatnak személyes azonosító adatokat, amelyek megadásra kerültek a weboldalon, mint név, e-mail cím.

 

Harmadik féltől származó sütik

Előfordulhat, hogy harmadik féltől származó külső webes szolgáltatásokat veszünk igénybe a weboldalon. Ebben az esetben a sütik tárolását nem mi felügyeljük, nincs ráhatásunk arra, hogy ezek a külső szolgáltatók milyen információkat gyűjtenek.

 

Böngésző beállítása

Böngészőben lehetőség van a sütik beállításait megváltoztatni, kezelni. A legtöbb böngészőnél alapbeállítás, hogy a sütiket automatikusan elfogadja, de ez később módosítható.

Az alábbi linkeken segítséget talál a sütik beállításához:

  • Google Chrome (https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=hu)
  • Firefox (https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-informacio-amelyet-weboldalak-tarolnak-szami?redirectlocale=hu&redirectslug=S%C3%BCtik+kezel%C3%A9se)
  • Microsoft Internet Explorer (https://support.microsoft.com/hu-hu/search?query=cookiek)

Habár a sütiket le is tilthatja vagy korlátozhatja, kérjük, megfontoltan járjon el ezzel kapcsolatban, hiszen weboldal problémamentes működéséhez elengedhetetlen a sütik használata, így azok tiltása hatással lehet a weboldal használhatóságára, bizonyos funkciók működésére.

Az adatkezelés célja: Az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a szolgáltatás működésének ellenőrzése és statisztika készítése. Visszaélések esetén a látogatók internet szolgáltatójával és a hatóságokkal együttműködve az adatok felhasználhatók a visszaélések forrásának megállapítására is.

Az adatkezelés jogalapja: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése alapján a szolgáltatás nyújtásának feltétele.

EGYÉB ADATKEZELÉSEK

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy egyes hatóságok, közfeladatot ellátó szervek, bíróságok személyes adatok közlése céljából megkereshetik cégünket. Cégünk e szervek részére – amennyiben az érintett szerv a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges, és amennyiben a megkeresés teljesítését jogszabály írja elő.

AZ ADATOK TOVÁBBÍTÁSA, ADATFELDOLGOZÓK IGÉNYBEVÉTELE

Adataik kezeléséhez, tárolásához különböző vállalkozásokat veszünk igénybe, akikkel a jogszabályoknak megfelelően adatfeldolgozói és megbízási/vállalkozási szerződést kötöttünk.

Az adatfeldolgozó kizárólag olyan utasításokat hajthat végre, amelyek írásban rögzítettek.

Titoktartás kötelezi a személyes adatok kezelésével foglalkozó munkavállalókat.

Az adatbiztonság garantálása érdekében az adatfeldolgozó végrehajtja a szervezési és technikai intézkedéseket.

Az adatfeldolgozó segíti az adatkezelőt abban, hogy teljesítse kötelezettségeit.

Az adatfeldolgozó az adatkezelő döntése alapján minden személyes adatot visszajuttat az adatkezelőnek vagy töröl, törli a meglévő másolatokat, egy kivétellel, ha a tagállami vagy az uniós jog az adatok tárolását írja elő.

Az adatfeldolgozó elősegíti és lehetővé teszi az adatkezelő által vagy az általa megbízott ellenőr segítségével végzett auditokat, helyszíni vizsgálatokat.

Amennyiben az adatfeldolgozó további adatfeldolgozó segítségét veszi igénybe, úgy őrá ugyanazok a kötelezettségek vonatkoznak, mint amelyek eredetileg a szerződés által létrejöttek az adatfeldolgozó és az adatkezelő között.

A Vállalkozás a könyvviteli feladatok elvégzésére külső adatfeldolgozót vesz igénybe:

Vállalkozás:

VENTUS Bt.

Székhely

2700 Cegléd, Köztársaság út 14. B. ép. 2. em. 7.

Elérhetőség:

+36 20 328-8079, ventusbt@gmail.com

A vállalkozás e-mail szerver és tárhelyszolgáltatója:

Cégnév:

Mediacenter Hungary Kft.

Elérhetőség:

6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6, +36 21 201 0505

A vállalkozás által használt tűzfal védelem és vírusírtó:

Cégnév:

Sicontact Kft.

WEB:

www.eset.com

A vállalkozás online bank:

Cégnév:

K&H Bank Zrt.

web:

www.kh.hu     

A Vállalkozó, mint Adatkezelő jogosult és köteles minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely adattovábbításra őt jogszabály vagy jogerős hatósági kötelezés kötelezi. Ilyen adat továbbítása, valamint az ebből származó következmények miatt az Adatkezelő nem tehető felelőssé.

Az Adatkezelő a fentiekben nem jelzett adatátadást kizárólag az Érdekelt előzetes és tájékozott hozzájárulása esetén hajt végre.

A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK MÓDJA, AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA

A Vállalkozásnál adatkezelést végző alkalmazottak, valamint a Társaság megbízásából az adatkezelésben résztvevő személyek kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként kezelni és azokat megőrizni. A személyes adatokat kezelő és azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek Titoktartási nyilatkozatot tenni.

A Vállalkozás munkatársai munkájuk során gondoskodnak arról, hogy jogosulatlan személyek ne tekinthessenek be személyes adatokba (szigorú jogosultsági szabályoknak megfelelően), továbbá arról, hogy a személyes adat tárolása, elhelyezése úgy kerüljön kialakításra, hogy az jogosulatlan személy részére ne legyen hozzáférhető, megismerhető, megváltoztatható, megsemmisíthető.

A Vállalkozás számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyein az üzlethelységeiben és az adatfeldolgozóinál találhatók meg. A személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választjuk meg és üzemeltetjük, hogy a kezelt adat:

  • az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás),
  • hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége),
  • változatlansága igazolható (adatintegritás),
  • a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.

Különös gondossággal figyelünk az adatok biztonságára, megtesszük továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítjuk azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR szerinti garanciák érvényre juttatásához szükségesek.

Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védjük különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

A Vállalkozás és partnereink informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal is gondoskodik. Az adatok napi biztonsági mentése megoldott.

Az adatvédelmi incidensek elkerülése érdekében cégünk minden lehetséges intézkedést megtesz, egy ilyen incidens bekövetkezése esetén haladéktalanul fellépünk a kockázatok minimalizálása, a károk elhárítása érdekében.

Az interneten továbbított elektronikus üzenetek protokolltól (e-mail, web stb.) függetlenül sérülékenyek a hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre vagy az információ felfedésére, módosítására vezethetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő a Vállalkozás megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. Azonban az Internet köztudomásúlag – így a felhasználók számára is ismert módon – nem 100 %-os biztonságú. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló kivédhetetlen támadások által okozott esetleges károkért a Vállalkozást felelősség nem terheli.

ADATVÉDELMI INCIDENS

Az adatbiztonság olyan sérülése, mely a kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

A Vállalkozás biztosítja az adatkezeléshez kapcsolódó kockázat mértékének megfelelő adatbiztonságot, melynek sérülése esetén késedelem nélkül, de legkésőbb a tudomásra jutástól számított 72 órán belül adatvédelmi tisztviselőnk, vagy ennek hiányában az adatkezelő/adatfeldolgozó vagy képviselője bejelentést tesz a felügyeleti hatóságnak és tájékoztatja az érintettet is.

Vállalkozásunk az adatvédelmi incidens tudomására jutását követően haladéktalanul megteszi a szükséges biztonsági intézkedéseket az adatvédelmi incidens alapját adó sérülés megszüntetése, helyreállítása céljából.

Az érintettet értesítjük a megtett intézkedésekről és azok eredményéről.

AZ ÉRINTETTEK JOGAI

Az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (GDPR) alapján az érintett jogai a fenti adatkezelésekkel kapcsolatban a következők: a tájékoztatás joga, a helyesbítés joga, adatai hordozhatóságának joga, a törléshez való jog, az „elfeledtetéshez való jog”, az adatok zároláshoz/korlátozáshoz való jog, a visszavonáshoz való jog, tiltakozáshoz való jog, a jogorvoslathoz való jog, bírósághoz, hatósághoz fordulás joga.

Az érintettek tájékoztatás kérésüket, valamint egyéb jogaik gyakorlását az Adatkezelő elérhetőségére küldött nyilatkozattal tehetik meg. Az Adatkezelő a nyilatkozatot a beérkezéstől számított legrövidebb időn, de maximum 30 napon belül megvizsgálja és megválaszolja és megteszi a szükséges lépéseket a tájékoztató és a jogszabályban foglaltak alapján.

Jogorvoslat:    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

                                    1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c 

                                    Az érintett a jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat.

Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a Tájékoztatót bármikor módosítsa. Az Adatkezelő a módosításról az Érintettet a honlapon való közzététel útján, a módosítás hatályba lépését megelőzően legalább 8 nappal értesíti.

ZÁRSZÓ

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

  • a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (Tbj.), amelynek a helyébe 2020.07.01-től új jogszabály lép, mégpedig a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. (új Tbj.) törvény
  • társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. (Tny.) törvény, valamint a végrehajtására kiadott 168/1997. (X. 6.) Kormányrendelet,
  • a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. (Eb.) törvény, valamint a végrehajtására kiadott 217/1997. (XII. 1.) Kormányrendelet,
  • a korhatár előtti öregségi nyugdíjak megszűntetéséről, a korhatár előtti ellátásról és a szolgálati járandóságról szóló 2011. évi CLXVII. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 333/2011. (XII.29.) Kormányrendelet
  • a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011.évi CXCI. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 327/2011. (XII.29.) Kormányrendelet
  • 7/2012. (II.14.) NEFMI rendelet a komplex minősítésre vonatkozó részletes szabályokról
  • szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény,
  • a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 223/1998. (XII.30.) Kormányrendelet
  • a súlyos fogyatékosság minősítésének és felülvizsgálatának, valamint a fogyatékossági támogatás folyósításának szabályairól szóló 141/2000. (VIII. 9.) Kormányrendelet
  • a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény
  • 83/1987. (XII.27.) MT rendelet a rokkantsági járadékról
  • A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
  • évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
  • évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
  • évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
  • évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a);
  • évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról;
  • évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a);
  • 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról;
  • az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény;
  • A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről.

Hatályos: 2018. május 25-től